torsdag 2 februari 2012

Riktig kyla

Imorse stod termometern på -27 grader, ahhh vilken kyla. Inte alls van vid det....på med mössa, vantar, halsduk, termobyxor, vinterjacka, underställ och ylletröja, kanske inte i just den ordningen...men ni fattar. Eros följde motvilligt med ut på morgonpromenaden, han försökte att ha så få tassar i marken samtidigt.....stackars liten....
Efter den något korta promenaden tog jag en extra stor het kopp the, Eros kröp ner i sin bädd och huttrade lite.
Gjorde lite jobb på datorn och slösurfade lite. Kollade termometern igen och nu var det ju "bara" -24, så då var det dax att fara till stallet.
Samma procedur igen med alla kläder, phu...redan trött bara av att klä sig. Bilen startade iallafall trots kylan :)
Väl i stallet så insåg jag snabbt att det var uteslutet att rida idag, mina ögonfransar frös ihop så jag såg inte ett smack....
Tog in och pysslade lite med hästarna, de fick lite kraftfoder och ljummet vatten. De var nöjda och glada. Så glad att de verkar trivas.
På väg till stallet fick jag äntligen se renar på nära håll, de gick å spankulerade på vägen..... så himla söta...

Inga kommentarer: