fredag 17 februari 2012

arbetsförmedlingen och lite hopp om jobb

Ja, igår spenderade jag ett par timmar på af, helt okej men det kändes mest som att det var fokus på att om man inte gör som af säger så blir man av med sin a-kassa. Tror att hon upplyste oss om det ca 40 ggr på 2 timmar. Det är väl iof bra så man inte missar möten el dyligt och blir avanmäld från a-kassan. Men det känns ibland som lite "hot"....
Efter af så for jag iväg till en butik som jag än så länge håller hemlig och kollade av hur det såg ut med personal och till min lycka så ville "de" ha mitt cv och sa att det inte är helt omöjligt :)
så nu ser det liiite ljusare ut på jobbfronten än vad det gjorde tex i förrgår....

När jag var in till Ske-å igår så gick jag in på den bästa ridsportbutiken häromkring, Kusen & co (www.kusenoco.se) det är en liten och mkt personlig butik, men framförallt så är servicen helt fantastisk!! Köpte ett nytt bett till Gouache och Back on track paddar, Eros fick ett nytt täcke. Så köpte jag Eggersmanns senior foder till Gouache, Hidalgo kommer oxå att få smaka av det såklart, men han behöver inte så mkt annat än hösilage, han är redan lite för rund ;)

Passade även på att lämna in min sadel där till försäljning så nu är det bara att hålla tummarna. Den ligger ju bra på många hästar så jag hoppas att den blir såld.

Nu laddar jag för en tur till stallet och så längtar jag tills Peter kommer hem ikväll, det är lite ensamt i veckorna.....

Inga kommentarer: