torsdag 9 februari 2012

Livet i norr

ja, jag vet inte riktigt hur jag ska börja detta inlägg, men jag gör ett försök.
livet här känns just nu lite frustrerande, är van att ha ett jobb att gå till, kollegor, en egen trädgård, nära till vänner och familj. Å nu är det säkert nån smart som tänker -det var självvalt att flytta.
Ja det var det, helt rätt. Men innerst inne i mitt hjärta så vet jag att detta är ett av de bästa beslut jag tagit i mitt liv, inte bara ett bra beslut för mig utan även för Peter och förhoppningsvis för vår blivande familj (å nej, jag är INTE gravid)
På väg till stallet igår så stannade jag bilen och tittade ut på utsikten, den är så vacker så den tar andan ur mig.... Boliden ligger högt och på ett ställe längs vägen så ser man ut i det som ser ut att vara en evighet av skog, naturen är helt underbar. På väg till stallet har jag även stött på renarna, väldigt vackra djur men oh så osmidiga, eller egentligen så är de smarta, bättre att gå på vägen där det är skottat en i djup snö i skogen.
Igår fick jag sällskap på ridturen, det var en mkt kall tur men så vackert då vi fick ljus av fullmånen, den vita snön lyste upp åt oss. Väl tillbaka i stallet så hade jag rejält kalla tår. Termometern visade på -26 grader, hua så kallt. Men Gouache verkade nöjd :)
Annars så segar sig dagarna fram, söker jobb och försöker att ha lite rutiner så det blir någon ordning på livet. Morgonpromenad, frukost, promenad, lunch, promenad med Eros igen, stallet, promenade med Eros igen, kvällsmat, lite tv tittande, kvällskiss med Eros och sen sova......
Så längtar jag tills på fredag då Peter kommer hem, då har vi nästan 3 dagar tillsammans innan veckan börjar om igen :)

Inga kommentarer: