tisdag 31 mars 2009

Mina rosa glasögon...på och av i ett rasande tempo...

Ja det ska inte alltid vara lätt att leva, det känns som att motgångar kommer i 4 och medgångar i 1....ja inte så att allt i livet är pest nu men det finns ett par riktiga shitgrejjer som gör att det är extra surt nu....det känns som att vi haft våra motgångar nu...kan det inte bara få vara bra nu??

Ja, saknaden efter Spitz är oändlig, det gör ont i hjärtat ofta..men idag skrattade jag en stund åt honom...så himla mkt hyss han hittade på....men det är helt overkligt att han är borta...det känns som att han ska komma tillbaka vilken sekund som helst och bara finnas där....

Ja så har vi hästen då...inspirerad av den akademiska ridkonsten sen kursen i lördags så har vi sakta men säkert börjat att göra små övningar å SÅ himla duktig hon är, lyssnar på minsta grej...att man inte låtit henne vara så lyhörd innan...det var en annan häst jag red idag, det blev lite fel ibland och istället för att anklaga henne för de felen så försökte jag lista ut vad jag gjorde för fel....tex att komma ihåg att andas så går det lättare, att sitta rätt i sadeln i avlastande ställning gjorde saker ännu bättre......som belöning för sitt goda arbete idag fick hon hoppa ett par skutt å det tyckte hon var SUPERKUL!!!

Inga kommentarer: