tisdag 24 januari 2012

Lite otur

...mmm, igår gick Gouache omkull i hagen och har nu ett stort antal broddtramp på både fram och bakben samt 2 sår i storlek av 3 femkronor samt 3 svullna ben....kul va??? näe inte speciellt när man imorgon ska ställa henne på en lastbil i 100 mil. Men tur i oturen så är det ju bara ytliga sår, hon är pigg, inte halt och jätteglad. Hoppas bara nu att resan går bra. Hon har ju Hidalgo som sällskap och det känns jättebra. Men pga Gouaches lilla äventyr så har det betytt att dagarna har sett lite annorlunda ut och jag har fått planera om större delen av allt som skulle göras och hinnas med innan vi far.

Idag har jag spenderat en lång tid i stallet, åkt förbi mitt gamla jobb för att hämta upp lite papper och hälsa på Lena som börjat efter mig. Saknar grisarna, kändes väldigt ledsamt att åka därifrån...

Nu håller vi på ( eller inte vi, men Peter och hans pappa ) att fixa värmen i min bil....det var nån grejj som inte funkade, har fått en ny på garantin så hoppas jag har värme tills vi far imorgon....

Inga kommentarer: