lördag 27 februari 2010

1 år äldre, brännskador och en häst som håller på att slita ut hjärtat på mig!!


Så, då har man blivit ett år äldre, fy...nu vill jag nog inte bli äldre.....

Ja iallafall när Peter kom hem igår så satte vi igång med min födelsedagsmiddag....lagom som maten kom in i ugnen ringer de från stallet och säger att Gouache är dålig....... nämen vad fan....inte NU, inte IDAG.....å lilla vackra vännen då....bara att be Peter snällt köra mig till stallet vilket han gärna gjorde, stänga av ugnen.....plocka ur ugnen och passade då på att bränna fingrarna så in i h..vete.....glömde bort i stressen att använda grytlapp??!! plocka bort på bordet så inte katten och hunden skulle få en egen festmåltid....

Pulsen steg till 250 slag i minuten, TACK Anna för all support genom telefonen!!, Väl vid stallet så hittade jag Gouache ihop med de andra och tog in henne i stallet, inte vidare svettig, inget stressad, magen lät som vanligt....slet av hennes täcken då min teori var att hon stått och blivit för varm med dubbla täcken och 6 plusgrader.......

Slängde på ett fleecetäcke och gick ut på en snabb promenad för att se om hon behagade att skita så man vet att det inte är fel på magen......inget under promenaden men lagom när vi kom in i stallet släppte hon en stor fin hög ( har aldrig varit så glad när en häst skiter )!! Hon fick en hel hink med vatten smaksatt med betfor, den drack hon upp och sen ville hon UT, lade på henne ett tunnare täcke och gick ut med henne i hagen igen, väl vid grinden galopperade hon upp till de andra, mmm, kan inte helt utesluta en kolik-känning men mest troligt var att det kliade på hela kroppen av att hon var så varm....


Hemma igen, stoppa in mat i ugnen, duka fram igen, åh äntligen mat i magen.....efter maten så stöp vi i säng.....Det var detta årets födelsedag!