torsdag 28 mars 2013

Sol, sol, sol

Äntligen känns det verkligen som våren är på väg, vi har haft underbara vårdagar i snart 2 veckor med 5-8 plusgrader på dagarna men kvällarna och nätterna är fortfarnade kalla. Snön smälter så sakteliga, det kanske blir vår i år igen :)

Idag passade jag på att köra Loke i det fina vädret och det märktes att det var ett tag sedan, han var suuuperpigg, men så roligt det är. Idag passerade det en stor timmerbil och han rör inte ens på öronen åt det, men när vi körde på lilla skogsvägen så blev han rädd för en rotvälta.... inte lätt alltid att förstå hur de tänker??!!

Gouache njuter i solen och fick sig en promenad, grannen brukar skratta åt mig när vi kommer förbi, han tycker det ser ut som jag är ute och går med en stor hund. Hon är så himla snäll min gamla tant. Det ska bli underbart att komma upp på hästryggen snart igen. Har lyckats hålla igång Gouache med longering, promenader och tömkörning så hon ser inte så tokig ut för att ha "vilat" från ridning i snart 2 månader.

nu väntar vi bara här hemma på att 2 ska bli 3, men som det ser ut just nu så verkar Mini i magen inte ha några som helst planer på att komma ut. Mini blev väl sur när han/hon inte fick komma ut för 6 veckor sedan när hon/han ville det. Har pappas humör kanske??!! Eller kanske är det mitt???

Inga kommentarer: