söndag 15 maj 2011

Hopptävling Hageby




Idag var jag och Gouache iväg på hopptävling på Hageby ridklubb, vi hoppade 80 och 90 cm, hon var duktig att lasta på morgonen, det tog knappt 20 minuter så jag är jätteglad ( skillnad mot i vintras när vi kämpade i 2½ timme). Det var en fin liten klubb med trevlig bana och ridhus, dock var underlaget i ridhuset lite halt så man fick hoppa fram lite försiktigt. 80 klassen gick bra, 0 fel och en blå rosett :), kom något fel på några hinder men Gouache är så himla snäll så hon hoppar ändå. I 90 klassen så fick vi 2 stopp, det var mitt fel då jag blev lite feg och det känner hon direkt och då slår hon av lite på takten och då blir jag mer osäker och då stannar hon :), men jag är supernöjd ändå! Hade med min gamla samt min nya medryttare och vi hade en jättetrevlig dag!

Inga kommentarer: