söndag 1 maj 2011

Begravning, jobbarhelg och gallkramp...

Ja överskriften summerar de senaste dagarna ganska bra. I fredags så var det begravning för Peters farmor Carla, det blev en varm och fin dag, det var en mkt fin begravning och underbar solosång i kyrkan. En vit fin kista och mkt rosa blommor. Efter kyrkan så blev det lite begravningskaffe och fika. En bra men sorglig dag.

Helgen har spenderats i grishuset, några få suggor har börjat grisa så snart är det full fart i grishuset igen!

Valborg "firades" hemma med god mat framför en film, slutade med ett gallkrampsanfall å några morfintabletter senare i sängen. Skittrist att jag ska bli dålig och inte riktigt veta vad det var denna gång som retade gallan.... har mina aningar men jag är inte säker.... trist hur som helst.

Idag blev det som sagt jobb igen, inte så många timmar men jag hann iallafall hinna med att få se ett helt gäng kultingar ploppa ut :), efter jobbet så fortsatte vi att ta ner lite staket och fixa i trädgården innan en hagelskur satte stopp för ute-jobbet. Nu har jag våttorkat ett par golv och väntar mest på att de ska torka.....

Kurrar lite i magen oxå, idag blir det kyckling å ris, det borde passa min mage bra...

Inga kommentarer: