lördag 12 mars 2011

Tankar...


igår var en vän här och åt lite tacos med mig, vi hade supertrevligt och pratade om det mesta som ligger oss varmast om hjärtat, å lite annat...!!

Som alltid så kommer man ju in på våra älskade djur, så vi satt vid köksbordet å grinade ikapp, mellan gråtattackerna så fanns det ju små ljusglimtar och glädjeämnen. Det vi kom fram till tillslut var väl iallafall att det är VÅRT ansvar att SE när det är dax för våra älskade djur att få somna in, de ska somna in gärna en dag för tidigt än en dag för sent!!

När min kära vän åkt hem så snurrade det rätt rejält i huvudet, började att tänka på mina djur som numera springer på de evigt gröna ängarna ( eller var de nu är ) Så det blev en tuff natt, för att inte tala om ensam natt, det blev så påtagligt nu när Peter är bortrest att man är "ensam" ingen hund som snusar vid fotändan av sängen, ingen hund som håller koll på dörren och ljuden utanför, iof så har vi ju katten kvar men honom går det ju gärna inte att kommendera "ligg" till..... han kommer ju å går som han vill...

Just som Alizza somnade in på köksgolvet hemma så tänkte jag att detta ska jag ALDRIG gå igenom igen, att se sin bästa vän dö, i famnen på mig.... Men såhär med lite perspektiv på det hela så var det jätteskönt att få vara med henne in i det sista, känna hennes sista andetag och ge henne en sista puss bakom örat. Men fy så det känns i hjärtat, det är fortfarande ett stort hål, å tårarna spränger från och till bakom ögonlocken....
Så detta inlägg är till minne av: Fairshield, Blondie, Tormi, Spitz & Alizza



1 kommentar:

Carina sa...

Ja du Marie, våra älskade djurgries blir gamla, och som du säger är det vårt ansvar som djurägare att se till att de inte lider i onödan. Var glad för att din älskade hund fick sluta sina dagar hemma, med dig hos sig. Bättre kan det ju inte bli.
Jag bävar för den dag det är dags för min kära, gamla häst. Kram från Carina