torsdag 24 mars 2011

Min lediga dag..

Började morgonen ganska tidigt trots min lediga dag, åkte med min moster in till Lkpg för att hämta min nyservade och lagade bil! Får tacka min älskade man att han fixar med min bil!!
Så nu har jag bromsar och vindrutetorkare som fungerar på min bil :)
När jag ändå var i Lkpg passade jag på att hälsa på Peter på jobbet och fick lite frukost i form av en räkmacka, det ni!!
Gjorde ett försök att börja räfsa lite i trädgården när jag kom hem men då gick skaftet på räfsan sönder så nu blev det lite bloggande innan stallet. Igår hamnade jag och Gouache mitt i en flock av svanar, tror att Gouache fick en släng av ångest då hon frös fast på stället och darrade så jag fick problam att sitta kvar i sadeln :), men med lite övertalning så gick hon motvilligt framåt och igenom flocken av svanar....
Tog en lång och härlig galopp på en rak, mjuk och fin grusväg, det blåste motvind så Gouache fick kämpa lite mot slutet. Väl hemma i stallet så kände jag mig rätt urblåst :), lika blåsigt idag så man får passa sina hjärnceller så man inte blir helt blåst :)

Fick igenom min semester igår så detta år är först året på typ 8 år som jag har 2 veckors betald semester, det ni!, Då jag varit timanställd och egenföretagare så har jag inte haft någon betald semester så detta känns riktigt lyxigt, undra vad man ska hitta på? Kanske bara vara hemma och vila upp sig? Hmm, det knepiga är ju med mig att jag har svårt att bara inte göra någonting.....Men jag kanske får införskaffa mig i en bra bok, eller varför inte det där pusslet med 18 tusen bitar i?? Då kanske jag kan hålla mig stilla!

Inga kommentarer: