torsdag 23 september 2010

Höst

Jaha, då har hösten gjort sitt intåg på riktigt. Officiellt arbetslös är jag oxå.....har redan kryp i benen och känner mig näst intill värdelös vissa dagar....Jag tycker ju om att jobba och just nu vill jag nog inget annat än att få ett jobb, slippa bry sig om A-kassa, stämpeldagar, ekonomin hemma....ska det räcka att leva på A-kassan....för man får ju bara jobba deltid och ha A-kassa på deltid i 75 dagar......
Heeelt sjukt om ni frågar mig, hur kan det vara bättre att vara helt arbetslös än att jobba deltid...det är ju inte så ofta man får ett heltidsjobb kastar på sig.....

Annars så rullar livet på, hunden och hästen får sitt i form av motion, jag får ju på samma gång en massa motion så det är ju bra. Alizza är snart inne på sitt 10:e år.... shit vad fort det har gått. Hon kom till oss som en 16 månaders galning....nu är hon en dam som vet precis vad hon vill och inte vill. Häromdagen var vi och hälsade på husse på jobbet, där bjöds det på kakor och isglass...snacka om att bli bortskämd.....hon var sååå nöjd att få följa med att åka bil att hon knappt ville gå ur när vi kom hem.... så söt hon är!!

Inga kommentarer: