tisdag 4 augusti 2009

Veckan som varit...


Ja förra veckan gick i rasande tempo.......måndag jobb i linköping, på tisdagen fick jag trevligt besök av Sandra, vi drack the, åt scones och pratade massor. Kul att finna nya vänner!! Go girl....håller på dig!!

Tisdag eftermiddag så var det dax för lite guidning i Husbyfjöl....hade 3 trevliga besökare!!

Onsdag fick jag gå upp okristligt tidigt, 04.00 ringde väckarklockan och min snälla mamma skjutsade mig till tåget i lkpg ( sov hos mamma och pappa tisdag natt ) tåget tog mig till Sthlm C, byte av tåg till arlanda express och sedan flyget till Skellefteå!!!

Flyget gick bra trots min flygrädsla, hade en 2 veckors bebis som granne och den tyckte att det var helt okej att flyga så då kan ju inte jag vara sämre!!!
Väl i Skellefteå så blev jag hämtad av Peter och vi åkte till lägenheten, Peter åkte tillbaka till jobbet. Jag började att städa och plocka ner allt i lägenheten i kartonger , var inte så mkt grejjer men bilen blev mer än proppfull på vägen hem.
På onsdag em så tog vi och styrde bilen mot Boden, 17 mil bort för att hälsa på ett par vänner till Peter, Ellinore och Ari samt deras 2 barn, vi grillade, pratade och drack gott hela kvällen, jag störtade i säng vid 2 och Peter kom inramlandes vid 05.00....suck!!

Ja torsdagen blev tillbakaresa från Boden och lite jobb för Peter, jag fortsatte att städa lägenheten och på kvällen så packade vi bilen.

Fredag var sista dagen för Peter på jobbet så han bjöd alla på smörgåstårta.....mumma!! Kändes lite konstigt att det var dax att lämna norrland.....faktiskt himla trevlig i Skellefteå och mkt trevliga människor, men nu var det dax att fara hem!!

Det tog en väldans massa timmar att åka hem och väl hemma så stöp vi i säng, åh så himla skönt att sova i sin egen säng.

Lördag och söndag betydde jobb för min del på turistbyrån och en guidning ut till Birgittas Udde!

Ja detta var min konstiga vecka, det känns som att det varit en hel månad på 7 dagar!!
Sov gott nu alla mina vänner!!

Inga kommentarer: