torsdag 25 juni 2009

Hopptävling i Rappestad & en visit på akuten i Linköping


Gouache funderade nog på vad som skulle hända då jag kom in i hagen tidigt på midsommardagens morgon...upp till stallet och bli badad...borstad, stajlad....tror hon fattade att det var dax för tävling...Lina och Anetta kom och hämtade mig, Lina hade med sig Red Perl..( Barbro) , Gouache blängde på Lina ungefär som att jag är pensionär nu, jag ska inte ut på sånt här något mer...efter lite övertalning så traskade hon in i transporten å så var vi äntligen iväg!!
Väl framme i Rappestad så gick vi banan och gjorde oss iordning...lagom till det kom regnet...MEN det slutade precis innan jag skulle rida fram....
Gouache gick superbra och det var jättekul, vi fick ett stop men det var mitt fel! Det var superkul och ska göras om igen!!

MEN....som vanligt då man gör nåt skoj så ska det krångla, lagom som nästa klass skulle börja kände jag att det jag trott var nervositet inte var det utan det var mina gallvägar som började krampa så Lina och Anetta fick köra mig till akuten i Linköping, där tillbringade jag 7 timmar med morfin och spypåse!
Fy fan vad det gör ont! Helt otroligt att det ska kunna göra så ont med gallkramp, nu fick jag med mig lite bra piller hem så nu ska jag bara komma ihåg att ta med dem överallt!

1 kommentar:

Rias Träningsblogg sa...

Men stackars dig. Sköt om dig så hörs vi. Kram Renée