söndag 5 juli 2009

Hopptävling hos Nyckelby-ryttarna

Bestämde med Lina sent igår att vi skulle efteranmäla oss till en clear round på 90 cm idag, sagt å gjort så anmälde vi oss, så jag startade morgonen kl 05.30 med att fixa med Gouache, packa ihop allt som ska med...typ sadel, träns, hjälm, mig själv...hihi


Lina och Anette kom stax innan 07.00 och efter lite tjafs med lastning så var vi äntligen på väg....ville ha revansch efter Rappestad ( då jag fick stryka mig ur 90 för att åka till akuten ) Eftersom vi var efteranmälda så startade vi nästan först....Lina var först ut och fick en fin runda men två nedslag så hon gjorde en omstart och fick till en jättesuperduperfin runda!! Efter att ha hållt andan i 5 minuter då Lina red så var det dax att börja andas....nu var det ju min tur...... Gouache var lite knäpp på ena långsidan och skulle titta på allt......väl framme vid hinder nummer 1 så släppte det och vi fick en jättefin och felfri runda, fick lägga till spöt 2 ggr men annars så gick det super!!! Äntligen kom vi runt vår första 90 cm runda och felfritt dessutom!!




Inga kommentarer: