torsdag 12 juni 2008

tvärnit och megaont i örat

.....var på hopplektion hos Thord, det är så kul att åka till honom, det känns som man lär sig massor varje gång. Denna gång var det tempot som han inte var helt nöjd med, han tycker att Gouache går i undertempo och det häller jag med om. Läxan hem blir att tänka mer på tempot. Hoppningen gick jättebra, fick något stopp men det var mitt fel. Så skulle vi hoppa banan.....de första 8 sprången var jättebra, så kom vi till ett enkelt kryss som stod mitt över ridbanan, där blev det kommunikationsfel mellan oss så det blev en tvärnit varpå jag få Gouaches nacke rakt på mitt öra och rakt på min piercing...........AJ vad det gjorde ont. Efter att ha andats och snörvlat klart så hoppade jag klart banan och sista hindret, (ett trippelbarr) tog hon ett jättestort och fint språng över. En trevlig men lång bana.

Inga kommentarer: