torsdag 5 juni 2008

Hopptävling på Lycketorp igen







Ja då åkte vi iväg i värmen för att tävla lite, Gouache var lite stel på framridningen men det släppte efter den första galoppen, det dammade som om vi var i en öken så det blev mkt grus i ögonen. Första klassen var 70 cm och Gouache var inte på hugget, fick 2 ganska onödiga stopp men som sagt, hon kändes inte riktigt på G. Pratade med Lina och hon tyckte att jag skulle hoppa 70 cm igen, tanken var att jag skulle hoppat 80 cm. Sagt och gjort, hoppade banan på 70 cm igen......



Nu var det en helt annan Gouache och hon hoppade som en liten gud, lite väl mycket för mig då hon på näst sista hindret helt enkelt sköt mig ur sadeln!!! Det gick bra med mig föruton att jag blev full av sand, hoppade upp igen och hoppade sista hindret utan problem.....snopet!



Inga kommentarer: