lördag 7 juni 2008

Spitz

Jaha, då har det snart gått 3 år sedan jag hämtade en liten stor klump hos Ronnie och Veronica, det var en alldeles underbar känsla att få hämta hem sin alldeles egna lilla/stora valp. Han satt i mitt knä hela vägen hem, åh så mysigt det var. De första nätterna var däremot inte så roliga, han tjöt konstant och tyckte att det var skittrist att vara ensam, ingen mamma, inga syskon. Så sakteliga började han vänja sig vid oss och sin moster Alizza, hon var inte så förtjust i honom men det har gått bra ändå.
Åren går och nu är han en stor pojke, han har ett alldeles underbart sätt mot människor och djur, han är ju hane så ibland kan han vilja visa hela världen hur mycket MAN han är.....
Spitz har ganska nyligen börjat men en sak som hans mormor ( Alizzas mamma Pippi) gjorde, ni vet när de står med huvudet nerkört i mattan, rumpan upp i vädret och gnor med öronen i mattan samtidigt som det morras för full hals. Har inte sett Spitz göra det förut, Alizza gör det ständigt, undra om det är ärftligt???

Är så nöjd över båda mina hundar, de är mina små änglar! Tack kennel Dobalistic´s för att jag fick möjlighet att äga två hundar ifrån er!

Inga kommentarer: