onsdag 30 januari 2008

Tårtvarning

Det hör ju till att om man trillar av på en hoppträning så bjuder man på tårta nästa gång....det var nära att jag åkte av 3 gånger på träningen igår. Gouache tyckte att jag lämnade henne ensam vid anridningen till hindrena och då blir hon lite osäker och stannar...men jag lyckades att kravla mig tillbaka baklänges och på så sätt undvika att bjuda på tårta nästa gång. Det var en lärorik lektion och jag har så smått börjat att komma underfund med henne och det blir bara roligare. Det var min första banhoppning på säker tio år.
Spitz har lagt på sig riktigt bra nu så vi planerar en utställning i mars så får vi se vad han får för bedömning då. Nu har han nästan växt i sin stora kropp, hela han har varit sen i sin utveckling. Men nu känns det som om han ha mognat lite iallafall.

Inga kommentarer: