lördag 16 april 2011

Hopptävling

Just hemkommen från hopptävling i Söderköping, den blev ju inte riktigt som vi tänkt oss. Först så var Gouache inte riktigt med på noterna att kliva på transporten, men med lite hot så klev hon tillslut på. Resan dit gick bra förutom lite asfalteringsarbeten på motorvägen som sinkade oss lite. Väl på plats så var vi 3:e ekipage som kom dit så det var ju helt okej.


Framridningen gick bra sånär som på att jag måste lita på att hon faktiskt hoppar, hon kan ju det här den gamla damen........


Det var en ganska lätt bana fast lite "läskiga" hinder, men Gouache hoppade allihopa utan problem, det var inte vår finaste ritt men det var helt klart okej för att vara första tävlingen för året....


Så kommer vi till det tråkiga, Lina som jag åkte ihop med trillade av och är just nu på US i Lkpg, troligtvis med ett brutet nyckelben. Håller alla tummar att det går bra för henne! Så av naturliga skäl så blev det ingen 90 klass för oss denna gång.....


Så jag fick köra Lina och Jonas till US Lkpg, hem med Linas häst till hennes stall sen hem till mitt stall och lämna av min häst, så det blev en något rörig dag.

Inga kommentarer: