söndag 26 december 2010

.......DEN dagen


Så har då den dagen kommit som man fasar över nästan mest då man har husdjur, den dagen då man inser att det snart är dax, den dagen man måste prata om vilken dag som ska vara just den dagen, DEN dagen blev idag, dagen som samtalet kom att ske, den dagen då det känns som hela världen ska rasa, den dagen då man inser att ens älskade hund inte kommer att leva för alltid, men nu är samtalet gjort, platsen bestämd, det enda som nu ska bestämmas är dagen då Alizza ska få somna in
Vi hämtade en smal, nervös liten dobermann-flicka på 16 månader. Så många underbara minnen så många fina år. Sitter nu hemma med en gammal lugn dam, grå om nosen och stel i kroppen. Inget fel på livsgnistan men cancern tar lite liv varje dag......

Vår älskade lilla tjej, som vi har tragglat med lydnaden och spåren, som vi har kämpat om att inte skälla på grannarna, inte stjäla mat från köksbordet......
För att inte tala om alla stunder i soffan, alla långpromenader i skogen, sommrarna i skärgården, ja allt underbart som vi fått uppleva under 9 fina år.

Nu tar vi en dag i taget med vetskapen att dagarna kommer att ta slut..............



4 kommentarer:

Sandra sa...

Men uuuuusch vad ledsen jag blir!! :-( (Och det är inte ofta...). Återigen undrar jag hur i helsike det kommer sig att man utsätter sig!
Vi kan väl höras...
KRAM på er

Anonym sa...

Det var jättetråkigt att höra, jag visste inte ens att hon hade cancer. Det är en ljuvlig hund som varit med om mycket, så jag förstår att det känns tungt nu. Stor kram från ulvarna A & J

Anonym sa...

Åååå jag vet prexis hur du har det nu !!! hade det lika med min "mojja" Deras historia är så lik å man fäster sej något jäklarns mkt vid dessa "öppnamitthjärtathundar" *snyft* Det är underbart att äga hund ibland............
Kramiz

Anonym sa...

Hoppas att det tar många dagar ännu innan beslutet måste tas <3 <3

Renée