tisdag 14 december 2010

Bil...å lite annat

....mmm, tyckte att jag klarade mig ganska bra den tid jag inte hade bil, det gick att cykla till affären, till och från stallet, å lite runt omkring här hemma....
MEN åh så bortskämd jag känner mig nu med bil igen, den är varm på morgonen (motorvärmare & kupefläkt) lyxigt!!, det tar 9 minuter till jobbet, Alizza kan äntligen följa med mig om jag ska fara till stan eller nåt annat ( typ lägga spår i en skog som är större än 10 ggr 10 meter) Ja helt enkelt så känner jag mig så glad att ha fått ett jobb, kunnat köpa mig en bil, få lite fason på livet igen........
Tänk vad ett jobb kan göra??!!, så mkt tid som jag har lagt på at leta jobb och fundera på vad jag vill göra, möten på AF, platsbanken på internet........
Hur som helst så är jag så GLAD för mitt jobb med grisarna, är sådär lagom glad när man kommer hem, inser att det inte finns nåt varmvatten och man får sitta och vänta i 2 timmar på att duscha..........lukta gris är helt ok på jobbet, MEN inte hemma....

Inga kommentarer: