torsdag 26 november 2015

Sunny

Bright Sunrise Song

Min nya stjärna, kallas till vardags för Sunny. Vi har hunnit bekanta oss med varandra nu i ca 4 veckor och det är ju en underbar individ.
Det var ju tänkt att en häst vid namn Brille skulle flytta hem till mig, tyvärr ville ödet ngt helt annat och Brille springer numera med de andra hästarna på de evigt gröna ängarna.

Mitt i sorgen efter Brille så dök denna solstråle upp, en liten halvblodsvalack på 8 år, en underbar individ med ett stort hjärta.

Idag fick Sunny på sig vinterskor med broddar och snösulor, ja broddar har han iof haft innan idag men idag blev det en nyskoning med sulor.
Han ådrog sig en spark av den gamla damen i hagen och är lite svullen i ett bakben men det verkar inte bekomma honom. Hovslagaren fick både klämma känna och sko honom utan problem.
Efter skoningen så tog vi en liten promenad för att se hur han rörde sig efter skoningen. Först var han lite försiktig då det är full isgata hos oss nu. Men nere på "stora" vägen gick det att trava lite, oh shit så pigg han blev....
Han rörde sig i alla fall fint och höll sig i skinnet :)







Nu är tanken att börja sätta igång honom då jag äntligen fått min käke opererad. Lite operationsont har jag men i käken känns det super.
Så nu längtar jag till helgen, blir en uteritt på lördag!!

Inga kommentarer: