onsdag 31 oktober 2012

Ett inlägg från sjuksängen

Pest å kolera, igår när jag skulle ut och ge hästarna mat så halkade jag på den glashala grusvägen, det var mörkt ute så jag såg egentligen inte att det var halt, hann bara känna det innan benen for undan för mig.
Hann inte ens att ta emot mig utan ryggen och bakhuvudet tog hela smällen, fy satan vad ont det gjorde!
Låg kvar en stund på isen då det snurrade så pass i huvudet på mig att jag inte vågade resa på mig. Insåg en stund senare att det var väldigt blött där jag låg...hela vägen var full av is och just där jag ramlat så var det en stor vattensamling dessutom.
Kravlade mig in i huset och ringde Peter som inte fullt förstod vad jag sa, men han ringde iallafall sos-alarm så de skickade en ambulans.
Hade lite tur då Emmy skulle komma över på lite fika så jag slapp att ligga helt själv då hon ganska snart efter jag föll kom med bilen.

Det kändes som en evighet innan ambulansen kom men de var rätt snabba ändå, de tog med mig in till Skellefteå lasarett där de tog hand om mig.
Fick efter kontroller ett ok att fara hem, sjuktaxi och sen mötte Peter upp mig hemma.

Har fått en lätt hjärnskakning och troligtvis ett par sprickor i ett par revben, vila vila vila!!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Huvva, du gjorde den jag precis missade på trappan hos er i "Fjölbyhult", med trådbackarna i famnen, minns du det? :-)
Du måste vara rädd om dig, skönt att allt verkar gått bra ändå!! Skaka om de små grå ibland är nog bara nyttigt ;-)
Kram på dig ♥

Marie sa...

Minns din nästan vurpa i Bbg, tur att du höll dig på fötterna då!!
Försöker att vara rädd om mig :)
Kram tillbaka till dig <3