lördag 9 augusti 2008

Möhippa!!!

Jaha då har man blivit helt grundlurad, Peter hade lurat i mig at vi skulle åka på SPA just denna helg.....not......klockan halv tolv den 2 augusti kom tjejerna hem till oss och drog iväg med mig....efter att jag först klätt mig i en rosa kanindräkt i storlek small med tillhörande kaninöron....( bilder kommer senare ) Fick ögonbindel och så gav vi oss iväg.... tyckte aldrig att resan tog slut men efter ett antal svängar och rondeller och grusvägar så kom vi fram till vandrarhemmet vid slussen i Brådtom, där åt vi en supergod hemmagjord sallad som tjejerna hade fixat....såg en hel del fina segelbåtar glida förbi i kanalen. Efter en god lunch var det dax att ta på sig ögonbindeln igen. Resan fortsatte mot okända mål!!!
Framme.....det enda jag såg var en stor parkering.....det visade sig att vi var på kolmården!!! iiiiii det var lite pinsamt att gå där bland allt folk i min lilla outfit, stackars barn, de tror väl att kaniner ser ut så.

Kom fram till Tropicariet....mötte stålmannen och blev lite fotat ihop med honom.....åh nu gissade jag vad som skulle hända......jo ett äventyr!!!!

Fick börja med att säga in i filmkameran att jag gjorde allt med min fria vilja....hua tänk om det hänt nåt!! startade med att jag skulle hitta en lapp inne hos skorpionerna...Marie tvärvägrar....men med lite övertalning så börjar jag flytta på dem, det skulle kännas som 8 getingstick om de stack......( kul att veta...inte), nästa anhalt var fågelspindlarna, det var rätt okej då man inte behövde lyfta i dem, det var bara att putta på dem så flyttade sig!!, nästa anhalt var ormen, det var jättekul, de hade glömt frågan där så jag fick ta den runt halsen så fick jag komma ut!!

Krockodiler nästa, i en stålbur dragen av mina kompisar skulle jag leta efter en fråga och fånga den med hjälp av en håv......och som ett mirakel så började det att åska och regna precis när jag kommit i.....timing!!!

Efter krockodilerna så skulle jag stoppa ner händerna i 2 lådor med ögonbindel på mig.....isch vad det är asläskigt.....kackelackor var det i den ena och mjölmask i den andra....åh vad jag var arg då.....

Sista och det värsta på hela äventyret var att jag skulle hoppa ner i en bur hos hajarna och plocka med mig sten upp.....på ett andetag! för att ni ska förstå hur det känns så ska jag göra en snabb översikt.........hajarna är inte så små som de ser ut genom glaset......dubbla dem så är det ganska nära rätt storlek, det glömde de att säga till mig!!!

Ja jag kom iallafall så långt att jag kom i vattnet, ner i buren men aldrig ner på botten, luften hade liksom redan tagit slut bara av att ta sig från stegen, ner 2 meter till buren och sen ytterligare 3 meter ner i buren, var rätt skakad när jag kom ut ur vattnet......men såhär efteråt var det JÄTTEKUL!!!!

Resan går vidare.....

Mot linköping igen och ett depå stop hos Sophie, lite grönsaker och dipp, frågor och shots!!, traskade ner mot frimishotellet, fortfarande iklädd min bunnydräkt...det var dags för orientalisk dans....

åh vad det var kul men jobbigt, vi slet med att kombinera armar, ben och höfter, tror inte att jag skrattat så på länge...kul att ala ville vara med och vicka på höfterna!!!

packade in oss i bilar för att åka ytterligare en bit, hem till Sandra för en underbar taco-buffe ( tack jocke för allt jobb) vi åt och drack tills vi var mätta och belåtna, frågorna haglade och det var lite fnitter och asgarv........... åh gud vad det var KUL!!

Fick mitt hår krullat och en jättefin sminkning, med snygg outfit, hår och smink så bar det av till Harrys i linköping, oj vad jag blev utstirrad på stan. Kvällen var helt underbar och jag är så imponerad av att allt var så fint och bra fixat. Om man får välja en möhippa och drömma om en bra möhippa så var min möhippa BÄST!!


TACK
Malin, Sandra, Maria, Sophie, Elin, Jenny, Anna, Lina, Hanna, Helene & Sigrid

TACK för en underbar dag och ett minne för livet!!!

Inga kommentarer: